Otomotiv Testleri
Uluslararası laboratuvarlarımızda gerçekleştirilebilen testler aşağıda listelenmiştir. Özel istekleriniz için lütfen iletişim formumuzdan bize ulaşınız.
Başlıca uzmanlık alanlarımız;
IS0 16750’ye göre:
-
IS0 16750-2: Elektriksel Testler ( Electrical Loads )
-
ISO 16750-4: Mekanik Testler ( Mechanical Loads )
-
ISO 16750-4: Klimatik Testler ( Climatic Loads )
-
ISO 16750-5: Kimyasal Testler ( Chemical Loads )
Otomotiv Puls’ları ( Transient Immunity Test Pulses ):
-
ISO 7637-2 ve diğer: Pulse1, Pulse 2a, Pulse, 2b, Pulse 3a, Pulse 3b, Pulse 4
-
MT 5511, NSG 5600, BMW GS, CNH, DS, DC, ECE R 10, ES-X, FORD, GM, GMW, GS, ISO 167502, ISO 7637-1, ISO 7637-2, JCB, MBN 10284, NISSAN, PSA, RENAULT, SAE, VOLVO, VW
ECE R 10, diğer ECE Regülasyonları ve E Tip Onayları ( ECE Regulations & Type Approvals):
-
ECE R 10, ECE R 100, ECE R 3, ECE R 116, ECE R 118 ve diğer regülasyonlara göre Testler ve E Mark hizmetleri ( E 1, E 13, E 24 )
Otomotiv Ana Sanayi Standartlarına Uygunluk Testleri:
-
CNH, FIAT, FORD, MAN, MERCEDES, RENAULT, VOLVO, VW ve diğer Otomotiv Ana Sanayi Standartlarına Uygunluk için Test Hizmetleri.
-
Elektromanyetik Uyumluluk Testleri, ESD Testleri (ISO 10605’e uygun, 30 kV’a kadar )
-
Çevresel Testler ( Elektriksel, Klimatik, Mekanik, Kimyasal testler ), UV/Xenon Yaşlandırma Testleri, Salt Spray ( Tuzlu Sis ) Testleri, Malzeme Testleri, Fogging ( Sisleme ), Odour ( Koku), Scratch ( Çizilme ), Delamination ( yapraklanma ), Gray Scale ( Gri Skala ), Mold Resistance ( Küflenme ) ve diğerleri.
-
IP Testleri ( IP 6K9K’ya kadar )
-
Arhenius Metoduna Göre Yaşlandırma Testleri
-
Hassas Direnç Ölçümü ( mikroohm mertebesinde )
-
İzolasyon Direnci Ölçümü
-
Dielektrik Dayanım Ölçümü
-
Marş Gerilimi (Starting Profile), Anlık Düşüş (Momentary Drop), Bindirilmiş Alternatif Gerilim (Superimposed Alternating Voltage), Reset Davranışı (Reset Behaviour), Ters Bağlı Gerilim (Reverse Voltage), Toprak Referanslı ve Offsetli Besleme Gerilimi (Ground Reference and Supply Offset), Açık/Kısa Devre ve Hat Kesinti (Open/Short Circuit – Line interruption) ve benzeri Elektriksel Besleme Senaryoları
-
(eksi) - 80 C’ye kadar Soğuk Kabin Testleri.

Otomotiv Pulsları | ||
---|---|---|
FT 5531/5530 Pulse 3A/B | CS-11809 :2009 :May | ISO 7637-3 :1995 :Rev 1.00 |
MT 5511 Ford 50 us 24 V Transients | CS-11979 :2010 :July | ISO 7637-3 :2007 :July |
MT 5511 Mazda 50 us 24 V Transients | D-001 94 :1994 | MBN 10100-2 :1999 :August |
MT 5511 Mazda 50 us 24 V Transients | D-001 94 :1994 | MBN 10100-2 :1999 :August |
MT 5511 Pulse 1 ISO | DC-10614 :2004 :Jan 2004 | MBN 10284-2 :2002 :March |
MT 5511 Pulse 1 Renault | DC-10615 :2003 :May 2003 A | MBN 10284-2 :2008 :March |
MT 5511 Pulse 1 SAE | DC-10615 :2004 :Aug 2004 B | MBN 10284-2 :2011 April |
MT 5511 Pulse 1 Trucks | DC-11224 :2007 :May | MBN 10284-4 :2011 :Mar. |
MT 5511 Pulse 2 | ECE R 10.4 :2012 :April | MBN 10615 :2009 :Sept. |
MT 5511 Pulse 2 SAE | ES-X 82114 :2009 :March | MBN LV 124 :2011 :March |
MT 5511 Pulse 6 | ES-X 82115 :2009 :March | MES PW 67600 :1995 :Rev 1.00 |
NSG 5600 Conducted Sine Waves | Ford EMC-CS-2009 Rev.1 :2010 :Feb. | Nissan 28401 NDS02 :2003 :Oct. |
NSG 5600 Fuel Pump Transient | Ford ES-XW7T-1A278-AB :1999 :Rev B | Nissan 28401 NDS02 :2010 :(5) |
NSG 5600 Power Magnetics | Ford ES-XW7T-1A278-AC :2003 :October | PF-10540 :2001 :December |
NSG 5600 Pulse 2B | GM9105P :1996 :Rev 1.00 | PF-9326 :1999 :Rev D |
NSG 5600 Pulse 4C | GM9113P :1993 :Rev 1.00 | PSA B21 7090 :1998 :Rev E |
NSG 5600 Pulse 4D | GM9117P :1993 :Rev 1.00 | PSA B21 7110 :2001 :July |
NSG 5600 Pulse 4D (Increment ti) | GM9123P :1997 :Rev 1.00 | PSA B21 7110 :2005 :May |
NSG 5600 Pulse CI250-A (CSW) | GMW3097 :2004 :Feb. | PSA B21 7110 :2008 :July |
NSG 5600 Pulse CI250-A (CSW) | GMW3097 :2004 :Feb. | PSA B21 7110 :2008 :July |
NSG 5600 Pulse CI250-A (SW) | GMW3097 :2006 :July | Renault 36.00.400 :1998 :Rev C |
NSG 5600 Pulse CI260 | GMW3100GS :2000 :Rev 1.00 | Renault 36.00.808 :2004 :Rev G |
NSG 5600 Scope | GMW3172 :2001 :Rev 1.00 | Renault 36.00.808 :2009 :Rev K |
7-Z0441 :2001 :Rev 1.00 | GMW3172 :2008 :Aug. | Renault 36.00.808 :2010 :Rev L |
7-Z0441 :2008 :April | GMW3172 :2010 :July | SAE J1113/11 :1995 :Rev 1.00 |
7-Z0444 :2008 :April | GS 95002 :2010 :June | SAE J1113/11 :2000 :Rev 1.00 |
9.90110 :2003 :15.07 | GS 95024-2-1 :2009 :Jan. | SAE J1113/12 :1994 :Rev 1.00 |
BMW GS 95002 :2001 :Oct. | ISO 11452-8 :2011 :March | SAE J1113/2 :1996 :Rev 1.00 |
BMW GS 95002 :2004 :Oct. | ISO 16750-2 :2000 :Rev 1.00 | SAE J1113/22 :1995 :Rev 1.00 |
BMW GS 95003-2 :2001 :Oct. | ISO 16750-2 :2006 :Aug. | SAE J1455 :1994 :August |
BMW GS 95003-2 :2007 :Mar. | ISO 16750-2 :2010 :Mar. | VW 80000 :2009 :Oct. |
BMW GS 95003-2 :2007 :March. | ISO 21848 :2005 :April | VW 80101 :2006 :Oct. |
BMW GS 95024-2-1 :2010 :Jan. | ISO 7637-1 :1990 :(E) | VW 80101 :2009 :Mar. |
BMW N 600 13.0 Teil 1 :1998 | ISO 7637-2 :2004 Annex D :2004 :June 15 | VW TL 820 66 :2001 :Sept. |
BMW N 600 13.0 Teil 1 :2004 :Rev D | ISO 7637-2 :2011 Annex C :2011 :March | VW TL 820 66 :2004 :October |
BMW N 600 13.0 Teil 2 :1996 | ISO 7637-2 :2004 :June 15 | VW TL 820 66 :2006 :Nov. |
CNH ENS0310 :2009 :Mar. | ISO 7637-2 :2011 :March | VW TL 823 66 :1994 :Rev 1.00 |
Volvo STD 515-0003 :2008 :Feb | Lastenheft 2007+ :2005 :April | VW TL 823 66 :2002 :March |